#2 Case Study | Αιτιολόγηση

Παράδειγμα (Case Study 2 - Μέτρια Δυσκολία):

Η ιατρός Κατερίνα εργάζεται σε ένα συμβεβλημένο με τον ΕΟΠΥΥ ιατρείο. Κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης ασθενούς, η Κατερίνα, αφού εισήλθε σωστά στο σύστημα με username/password, επέλεξε κατευθείαν την καρτέλα «Συνταγές» για να συνταγογραφήσει τα απαιτούμενα φάρμακα. Παρά τη σωστή εισαγωγή των στοιχείων σύνδεσης, το σύστημα δεν της επέτρεψε να προχωρήσει στην καταχώρηση των φαρμάκων και εμφάνισε μήνυμα ότι απαιτείται η εισαγωγή του ΑΜΚΑ του ασφαλισμένου και η καταχώρηση επίσκεψης πριν την έκδοση συνταγής. Η Κατερίνα θεωρεί ότι το σύστημα έχει κάποιο τεχνικό πρόβλημα.

Ερώτηση: Είναι σωστή η διαδικασία που ακολούθησε η Κατερίνα προσπαθώντας να καταχωρήσει τη συνταγή φαρμάκων πριν από την καταχώρηση της επίσκεψης του ασθενούς;

Απάντηση: ΛΑΘΟΣ.

Αιτιολόγηση:

Η Κατερίνα ακολούθησε εσφαλμένη διαδικασία, καθώς η καταχώρηση συνταγής φαρμάκων ή παραπεμπτικού απαιτεί πάντα προηγούμενη καταχώρηση επίσκεψης του ασθενούς. Συγκεκριμένα:

  • Η πρώτη ενέργεια μετά την είσοδο στο σύστημα πρέπει να είναι το άνοιγμα της καρτέλας «Επίσκεψη» και η καταχώρηση της επίσκεψης με το ΑΜΚΑ του ασθενούς και την αιτιολογία επίσκεψης.
  • Μόνο μετά την επιτυχή καταχώρηση επίσκεψης ενεργοποιούνται τα πεδία «Συνταγές» και «Παραπεμπτικά», επιτρέποντας στον ιατρό να ολοκληρώσει τη διαδικασία συνταγογράφησης (Κεφάλαιο 1 – «Καρτέλα Επίσκεψη»).

Συνεπώς, το μήνυμα που εμφάνισε το σύστημα δεν οφείλεται σε τεχνικό πρόβλημα, αλλά στο ότι η Κατερίνα παρέλειψε το απαραίτητο βήμα της αρχικής καταχώρησης επίσκεψης.

Επόμενο μάθημα / άσκηση