#3 Case Study | Αιτιολόγηση

Παράδειγμα (Case Study 3 - Υψηλής Δυσκολίας):

Ο ιατρός Γιώργος εργάζεται σε συμβεβλημένο ιατρείο με τον ΕΟΠΥΥ. Κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης ασθενούς, εισήλθε κανονικά στο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης με τη χρήση username/password, κατέγραψε το ΑΜΚΑ του ασθενή, άνοιξε καρτέλα επίσκεψης και συνταγογράφησε φάρμακα και παραπεμπτικά. Ωστόσο, στη συνέχεια ο Γιώργος συνειδητοποίησε ότι είχε επιλέξει λάθος μονάδα συνταγογράφησης (είχε δηλώσει «Ιδιωτικό Ιατρείο» αντί του σωστού «Συμβεβλημένο Ιατρείο»). Επιπλέον, δεν είχε δώσει σημασία στο όριο μηνιαίας φαρμακευτικής δαπάνης που εμφανίζεται στο πάνω αριστερά τμήμα της καρτέλας επίσκεψης και είχε ήδη φτάσει πολύ κοντά στο μηνιαίο όριο δαπάνης, κινδυνεύοντας να το υπερβεί. Ο Γιώργος, προκειμένου να διορθώσει τα λάθη, αποφάσισε να κλείσει την τρέχουσα επίσκεψη και να ξανανοίξει νέα επίσκεψη για τον ίδιο ασθενή στην ορθή μονάδα συνταγογράφησης, εκδίδοντας εκ νέου τις ίδιες συνταγές και παραπεμπτικά.

Ερώτηση: Ήταν σωστή η διαδικασία που ακολούθησε ο Γιώργος για να διορθώσει το λάθος της αρχικής επιλογής μονάδας συνταγογράφησης και την υπέρβαση του μηνιαίου ορίου δαπάνης;

Απάντηση: ΛΑΘΟΣ.

Αιτιολόγηση:

Η διαδικασία που ακολούθησε ο Γιώργος ήταν λανθασμένη για τους εξής λόγους:

  1. Λανθασμένη Μονάδα Συνταγογράφησης: Η επιλογή της μονάδας συνταγογράφησης («Ιδιωτικό Ιατρείο», «Συμβεβλημένο Ιατρείο», «Μονάδα Υγείας») γίνεται αμέσως μετά την είσοδο στο σύστημα και πριν από την έναρξη της καταχώρησης επίσκεψης. Εάν ο ιατρός καταχωρήσει συνταγή και παραπεμπτικά σε λάθος μονάδα συνταγογράφησης, η σωστή διαδικασία δεν είναι να κλείσει την επίσκεψη και να την ξανανοίξει, αλλά να ακυρώσει άμεσα την επίσκεψη, αφού επιλέξει από τις διαθέσιμες επιλογές το κουμπί «Ακύρωση επίσκεψης». Αυτόματα, όλες οι συνταγές και τα παραπεμπτικά που είχαν καταχωρηθεί στο πλαίσιο αυτής της επίσκεψης θα ακυρωθούν, δίνοντας τη δυνατότητα να γίνει νέα καταχώρηση επίσκεψης στη σωστή μονάδα συνταγογράφησης (Κεφάλαιο 1 - «Επιλογές Μονάδας Συνταγογράφησης», «Καρτέλα Επίσκεψη»).
  2. Μηνιαίο Όριο Δαπάνης:
    Στο πάνω αριστερά τμήμα της καρτέλας επίσκεψης εμφανίζεται ξεκάθαρα το όριο της φαρμακευτικής δαπάνης για κάθε ιατρό. Είναι απαραίτητο ο ιατρός να παρακολουθεί στενά αυτό το όριο και να προσαρμόζει τη συνταγογράφησή του, προκειμένου να μην το υπερβαίνει. Η έκδοση εκ νέου των ίδιων συνταγών σε νέα επίσκεψη δεν αναιρεί το γεγονός ότι οι αρχικές συνταγές (αν δεν είχαν ακυρωθεί σωστά) συνεχίζουν να προσμετρώνται στο όριο δαπάνης. Συνεπώς, με τη διαδικασία που ακολούθησε ο Γιώργος δεν απέφυγε το πρόβλημα του ορίου δαπάνης, αντίθετα δημιούργησε μεγαλύτερο κίνδυνο υπέρβασής του.

Η σωστή διαδικασία θα ήταν να ακυρώσει άμεσα την επίσκεψη από την επιλογή «Ακύρωση επίσκεψης», και μετά να ξεκινήσει νέα επίσκεψη με τη σωστή επιλογή μονάδας, παρακολουθώντας προσεκτικά το όριο δαπάνης.

Επόμενο μάθημα / άσκηση